Contact met ons opnemen? We zijn je graag tot dienst.
Voor vragen over de status van je zending klik hier..
Veelgestelde vragen
Om zelf een retourlabel te maken heb je toegang tot onze verzendportaal nodig. Het maken van een retourlabel is dan eenvoudig. Kies voor Nieuwe Zending, vul de gegevens van je klant in en kies bij de verzendopties voor Retour. Je krijgt dan een retourlabel. Indien je niet wilt dat jouw bedrijfsadres het retouradres is dan kan je in instellingen een afwijkend retouradres invullen.
Heb je geen toegang tot de verzendportaal van Tour de Ville dan kan onze klantenservice je assisteren met het maken van een retourlabel of het verschaffen van een inlog voor onze verzendportaal.
Tot slot kan een consument ook altijd een eigen retourlabel laten maken. Hiervoor is het nodig een eigen retourportaal te activeren in je verzendportaal. Indien je hier niet uitkomt kan onze klantenservice je hierbij helpen.
Iedere bestemming heeft per vervoerder een afgegeven bezorgtermijn/overeenkomstduur. Dit is de duur waarbinnen 96% van de zendingen in principe aangeboden gaat wordt aan de ontvanger. Voor Nederland is dit in de regel een werkdag. Indien de bezorgtermijn niet snel genoeg is bestaat mogelijk ook nog de optie tot een express zending. Neem voor de mogelijkheden hiervoor contact met ons op.
Ondanks de genoemde bezorgtermijn is het dus helaas geen garantie dat de zending ook binnen deze termijn geleverd wordt. Hetzelfde geld voor de zogenaamde express zendingen.
De bezorgtermijn hangt af van de bestemming en gekozen service(s). Iedere bestemming heeft hiervoor per vervoerder een afgegeven bezorgtermijn/overeenkomstduur. Dit is de duur waarbinnen in de regel 96% van de zendingen in principe aangeboden gaat wordt aan de ontvanger. Voor binnenlandse zendingen is dit in de regel een werkdag. Dit geld voor zendingen die Tour de Ville zelf bezorgd maar ook voor de zendingen die wij via PostNL, DHL, DPD e.d. verzenden.
Indien een zending niet binnen een werkdag aangeboden is aan ontvanger willen we vragen niet direct contact te zoeken. Wacht eerst rustig nog een werkdag af en houd de Track en Trace pagina goed in de gaten voor mogelijke updates. Ondanks dat het misschien niet dijn is wordt weliswaar het merendeel maar niet alles binnen een werkdag aangeboden.
Voor internationale zendingen geldt dat de overkomstduur sterk kan verschillen, maar algemeen kan gesteld worden dat deze langer wordt naarmate het land van bestemming zich verder weg bevindt. Zeker binnen de (meeste delen van de) Europese Unie is de overkomstduur nog beperkt tot hoogstens een paar dagen. Moet een zending verder worden verstuurd dan kan de overkomstduur snel oplopen. Op het internet zijn verschillende globale overzichten te vinden van de overkomstduur per land die als leidraad kunnen dienen, zo ook op de website van PostNL: https://www.postnl.nl/versturen/pakket-versturen/pakket-buitenland/bezorgtijd-naar-buitenland/
Zowel voor nationale als internationale zendingen moet verder rekening gehouden worden dat bijzondere formaten een langere levertijd hebben.
Wil je er zeker van zijn dat je zending naar het buitenland geen vertraging oploopt, zorg dan altijd voor een duidelijke, juiste adressering bij voorkeur in de taal en het format van het land van bestemming. Verlaat de zending de EU dan moeten ook de douane-gegevens volledig en correct worden verstrekt.
Alles wat binnen ons eigen bezorggebied ligt bezorgen wij zelf op duurzame wijze. Daarbuiten maken wij gebruik van bekende vervoerders als DHL, PostNL, DPD e.d. Wanneer je klant bij ons bent kiezen we samen weke vervoerders het beste bij je wensen passen en zorgen er vervolgens voor dat iedere zending met de gekozen voorkeurvervoerder verzonden wordt. Uiteraard is dit altijd aanpasbaar. Als de zendingen zelf in onze verzendportaal aangemaakt worden dan is daarin heel makkelijk te zien welke nationale partner de betreffende zending verder verwerkt. Tour de Ville zorgt er niet alleen voor dat alle zendingen bij je worden opgehaald maar ook dat ze bij de juiste vervoerder terecht komen en behandeld alle zending vragen ongeacht de gebruikte vervoerder. Zo is er maar één partij met wie je zelf samen hoeft te werken en dat is Tour de Ville.
Uiteraard! Voor (bijna) elke zending hebben wij een passende oplossing.
Een zending buiten de Europese Unie dient altijd vergezeld te worden van een douaneformulier. Onze software stuurt benodigde douaneinformatie in principe digitaal door naar de vervoerende partij. De software vraagt in de nodige gevallen om extra informatie van de zending zoals het type zending, een inhoudomschrijving, de aantallen, waarde en HS code.
Indien je zending een verkoop betreft dient ten alle tijden een verkoopfactuur aan de buitenkant van de zending in een transparant, te openen, hoesje geplakt te worden. Doe je dit niet dan loopt je zending reele kans om vertraging op te lopen doordat hij vast komt te staan bij de douane of wordt je zending mogelijk retour gezonden.
Onze tarieven voor zendingen zijn van diverse factoren afhankelijk zoals de bestemming en wat voor soort zending het is. Maar ook snelheid, gewicht en volume kunnen van invloed zijn op het tarief. Zo ook extra opties zoals verzekerde waarde of persoonlijke afgifte
Indien je een account hebt in onze verzendportaal dan is na het invullen van alle zending gegevens de prijs per zending gegeven.
Sommige zendingen, met name specifieke (spoed)zendingen naar bepaalde landen, kunnen helaas niet in onze verzendportaal ingevoerd worden. Hiervoor moet altijd een prijs op maat worden gemaakt. Neem hiervoor contact met ons op.
Algemene contactgegevens
Tour de Ville s
info@tourdeville.nl
040 2910 492
Verzendportaal
Verstuur je pakketen eenvoudig met ons verzendportaal.
Locaties
Eindhoven
Hallenweg 1a
5615 PP Eindhoven
Tilburg
Goirkestraat 161a
5046 GG Tilburg
Helmond
2e Tussendijk 11a
5705 CE Helmond
Breda
Brouwmeesterstraat 18
4811 DM Breda